25 Ekim 2009 Pazar

"Uzak İhtimal"i seyrettim...

Sinemayla seyirci olmaktan başka bir ilgim yok. Hattâ iyi bir seyirci bile sayılmam. Vizyona giren filmleri bile zamanında seyredemem. Bundan pek gocunduğum söylenemez. En son Afyon'da seyrettiğim film "Güz Sancısı" idi. Koskoca sinema salonunda tek kişiydim. Sanki özel gösterim izliyor gibi...

Halkımızın da sinemaya ilgi gösterdiklerini söyleyemem. Buna pek çok sebep gösterilebilir. Filmlerin kalitesiz olması, sinemanın bir ihtiyaç ya da eğlence olarak bile görülmemesi... Say sayabildiğin kadar...

Bütün bunlara rağmen sinema salonunda seyredemediğime üzüldüğüm bir film var: Sözün Bittiği Yerde. Bu filmi sinema salonunda seyredemediğime her zaman üzülmüşümdür. Onu da geçen yıl galiba TRT2'de seyretme imkânım olmuştu.

Bugün seyretme imkânı bulduğum "Uzak İhtimal" ise, beni tamamen hayâl kırıklığına uğrattı. Belki konusu itibariyle çok şey bekliyordum filmden. Ama umduğumu bulamadım. Filmde müziğin az kullanılması bence filmdeki sürükleyiciliği kırmış. Belki yönetmenin tercihi bu yöndeydi, bilinmez. "Bunalım" filmlerinden bıkmış biri olarak, dinî motiflerde bile bunalıma ait izler gösterme çabası hiç iyi olmamış. Müezzin bence din adamı rolünden çok Kafka vari metinlerden yola çıkarak hazırlanmış filmlerde oynaması bence daha uygun olurdu.

Ben seyirciyim. Seyrettiğim bu filmi beğenmedim.

Hiç yorum yok: