27 Şubat 2010 Cumartesi

Afyonkarahisar'da en çok hangi kitap satılıyor?

Bugün Afyonkarahisar'daki kitapçıların çoğunu dolaştım. Epeydir yapmamıştım bunu. Benim kitaplarla bağlantım çoğu zaman sevdiğim yazarlardan ibaret. Onların çoğu da mevta olduğu için işim kolay. Onlar hakkında yazılanlara da internet veya dergiler aracılığıyla ulaşabiliyorum.

Çocuklara kitap almak için dolaşmaya çıktığım kitapçılar artık birer SBS kitap arşivi hâline gelmişler. Afyon'da yeni çıkan bir kitap bulunmuyor mu? Evet, bulunuyor. Şimdilerde Afyonkarahisar'daki kitapçı vitrinlerini süsleyen bir kitap var: “İki Darbe Arasında” İskender PALA... Hemen hemen tüm kitapçılarda İskender PALA'nın diğer kitaplarını da bulmak mümkün. PALA'nın “İki Darbe Arasında” isimli kitabı ise 13 lira. Bazı kitapçılarda ise aynı eseri 5 liraya kadar bulmak mümkün. Her iki kitap arasında baskı farkı var mı, bilmiyorum. Aynı şey, Tarık Buğra'nın “Osmancık” eseri için de geçerli. Bazı kitapçılarda 16 lira olan bu kitap, bir başka yerde 7 liraya kadar bulunabiliyor.

Afyonkarahisar'da son dönemlere en çok aranan ve satılan kitaplar ise enteresandır, yabancı kitaplar. Örneğin vampir hikayeleri ve korku/macera türü romanlar. Bu kitapların tanesi ise, 25 lira. Bu kitapları ikinci el almak mümkün.

Ancak, ilimizde pek dikkat edilmese de kitapçılarda en çok satılan eser, ne bir roman, ne de hikaye. Hele şiir hiç değil! İlimizde en çok satılan kitap ne biliyor musunuz? Cevap veriyorum: “Cevşen”. İster boynunuza kolye gibi asın, isterseniz açıp okuyun.

Varın gerisini siz düşünün!

Hiç yorum yok: