27 Şubat 2010 Cumartesi

Şehirde yaşamak


“Bugünün işini yarına bırakma” demişler. Ben de öyle düşündüm, hemen yazayım istedim. Afyon gitgide yaşanmaz şehirler arasında üst sıralara yükselmeye devam ediyor. Bugün çocuklara kitap almak için merkezî yerlerde şöyle bir dolaştım. Yayalar kaldırımlarda yürüyemiyor artık. Arabası olanlar kaldırım benim mantığı içerisinde buldukları her yere arabalarını park etmişler. Caddede karşıdan karşıya geçmek için saygılı bir şöför çıksın diye dua ediyorsunuz. Arabalar üstünüze üstünüze sürüyor araçlarını. Biz koyunuz, onlar çoban sanki.

Kurtuluş'ta yürürken iki hat minibüsü birbirlerine tosladılar. Bu hâliyle devam ederse Afyonkarahisar çığrından çıkmış bir şehir görünümü verecek.

Burada şehir planlamacıları yok mu? Bir şehir bu kadar plansız olabilir mi?

Herkes kendine bu soruları sormalı.

Hiç yorum yok: