20 Mart 2010 Cumartesi

Rastlantılar...

Afyonkarahisar city

Bugün uzun zamandır yapmadığım bir şeyi yaptım: Nur Lokantası'na işkembe çorbası içmeye gittim.

Bu lokantaya bir arkadaşımla beraber en son yerel seçimlerden önce gitmiştim. Orada şimdiki belediye başkanını görmüş ve arkadaşıma “İşte yeni başkan” demiştim. Bugün ise “eski başkanı” orada gördüm. Sanırım çorbasını içmiş veya yemeğini yemiş, lokanta sahibiyle muhabbet ediyordu.

Hayırdır inşaallah” dedim kendime, işkembeye yumuldum.

Oradan Kocatepe'yi (burası eski-yeni kitapların satıldığı bir mekân) gezdim. Aradığım kitabı bulamadım. Hangi kitabı arıyordum? Tarık Buğra'nın “Gençliğim Eyvah”ını...

Üniversitenin olması Afyonkarahisar'daki kitap piyasasını hareketlendirmiş. Bu kadar çok kitabı ilk defa bir arada görüyorum. Eski kitaplar da var burada. Örneğin, Nazlı Ilıcak'ın 1976 yılında yayınlanmış bir kitabını dahi burada gördüm. Gözüm, Yusuf Atılgan'ın “Aylak Adam”ını aradı, ama göremedim. “Anayurt Oteli” vardı yalnız bir köşede.


Hiç yorum yok: